• U bent hier:

Website sponsor

Welkom!

Welkom bij BA-Motorsport. BA-Motorsport is een jong raceteam dat eind 2009 is opgericht. BA-Motorsport streeft er naar om niet alleen mensen voor een betaalbare prijs te laten racen, maar ook om relaties en sponsoren een platform te bieden voor relatiemarketing of personeeluitjes.

Daarnaast zetten wij ons actief in voor de stichting Against Cancer. Deze stichting organiseert uitjes en evenementen voor kinderen die getroffen zijn door kanker.
"Against Cancer geeft een glimlach aan kinderen die bezig zijn met hun race tegen kanker"

Wij doen ook mee aan de circuitdag van de Stichting Against Cancer op 7 augustus a.s. Steunt u ons doel, maak dan een donatie over naar de Stichting uit onzer naam en klik hier.

Indien u geinteresseerd bent of wij iets voor u kunnen betekenen kunt u met ons contact opnemen via het contactformulier op de pagina contact.
 
Wilt u op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes of kans maken om een keer uitgenodigd te worden voor één van de races? Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief of
 
In 2019 verschijnen we aan de start van de Westfield Against Cancer Cup
 
 
 

4e plaats tijdens superraceweekend Zolder 16 t/m 18 juli 2010

19-07-2010, 12:43 Terug naar het overzicht
4e plaats tijdens superraceweekend Zolder 16 t/m 18 juli 2010
3 dagen lang racespektakel op het circuit van Zolder. Dit weekend reden we een extra race mee in de Dunlop Special Open Trophy. De DSOT was één van de vele mooie programma's naast natuurlijk de Superleague Formula. Ook de BOSS GP en de Dutch Supercar Challenge waren dit weekend actief.
Vrijdagmorgen vertrokken we met 4 man sterk naar Zolder. 's Middag stond al de eerste vrije training gepland en met Jan als vervanger van de verhinderde Gerrit, hoofd monteur Rolf en natuurlijk coureur Patrick werd afgereisd naar Zolder. Onderweg werd nog even gestopt in Arnhem om de door Wilco speciaal voor BA-Motorsport gemaakte sleutelhangers op te halen.
 
Aangekomen bij het circuit van Zolder werden de Paddock en tribunekaarten opgehaald en meldden we ons op de Paddock. Co de Vet van Team Banana's had al een plekje voor ons vrijgehouden en dus konden we ons kamp voor dit weekend opzetten. Stralend mooi weer en een gezellige drukte in de Paddock voorspelden een mooi weekend.
 
De vrije training werd gebruikt om deze voor ons nieuwe baan te leren kennen. Patrick had het circuit van tevoren goed bestudeerd en wist dan ook gelijk rondetijden van 1.54 neer te zetten. Goed voor een 3e tijd in onze klasse en binnen een seconde van Sven Andries.
Aan het eind van de dag was de tijdtraining. De tijdstraining bepaalde in dit geval niet de startposities aangezien deze op basis van de resultaten van de voorgaande wedstrijd zijn. Wel weer een mooi moment om het circuit beter te leren kennen en de diverse lijnen te ontdekken. Helaas qua rondetijden niet enorm veel vooruitgang, maar wel een prima 3e trainingstijd achter de beide rijders van SaaS GP.
's Avonds arriveerde ook Astrid, waarna we ons hotel voor het weekend konden opzoeken. Gelukkig kwamen we onderweg ook langs het door Jan zorgvuldig geselecteerde restaurant, zodat we snel na het inchecken een hapje konden gaan eten.
 
In de eerste race had Patrick een goede start en kon prima meekomen en zelfs aanhaken bij een Radical. Sven Andries voorgaand jaar kampioen in de Westfield Cup voerde de druk op en een mooi gevecht ontstond. Bij het aanremmen van de Jochen Rindt haarspeld bocht ging het helaas mis, de achterkant blokkeerde en een spin was het gevolg. Patrick moest helaas het merendeel van het veld voorbij laten gaan en achteraan aansluiten. Een inhaalrace was het gevolg. Patrick wist het tempo op te voeren en reed in de Westfield klasse top 3 rondetijden. Alleen Sven Andries en voormalig kart kampioen Christoff Corten waren sneller. In de eerste ronde werd Dick Hendriks gelijk al weer ingehaald. In ronde 2 en 3 werden de Mazda MX5's weer ingehaald en vervolgens reed Patrick naar de staart van At Reitsma. In ronde 7 kon Patrick At passeren en de jacht op Co de Vet en Eelco Sirag inzetten. Helaas waren deze al te ver weggelopen en ondanks dat Patrick per ronde bijna 8 tienden van een seconden op Co inliep kon hij deze achterstand niet meer goedmaken. Een 5e plaats in de Westfield klasse was het uiteindelijke resultaat. Met een 3e rondetijd in deze klasse was wel de hoop gevestigd op meer in de 2e race.
 
Oorverdovend en overweldigend. Anders kunnen we het niet omschrijven. De auto's uit de BOSS GP met daarin natuurlijk Marijn van Kalmhout en Klaas Zwart elk rijdend in voormalig Formule 1 auto's zijn geweldig om te zien. De enorme kracht, power en bochtensnelheid blijft je verbazen. Met rondetijden welke meer dan 30 seconden sneller zijn dan de toch al niet misselijke rondetijden die wij rijden zijn het de snelste raceauto's op dit moment. De superleague Formula auto's zijn evenzo indrukwekkend en dat vonden de meer dan 50.000 mensen die dit weekend op het evenement afkwamen ook. Een mooie sfeer, met heel veel mooi racespektakel.
 
Aan het eind van de dag ontstond een discussie tussen Patrick, monteurs en Martin van Megasportcars. Patrick gaf aan dat hij basissnelheid te kort komt op de rechte stukken. De motor lijkt niet zo mooi te lopen als die van de andere auto's in de Cup. Het probleem wordt al snel gevonden en naar blijkt wordt door het team de verkeerde brandstof gebruikt. Het merk wat getankt wordt blijkt voor racen absoluut niet geschikt te zijn en zorgt dat de motor niet goed loopt. 's Avonds wordt nog alle brandstof verwijderd uit de auto en vervangen door een ander merk.
Als team hadden we besloten om te gaan barbequeen op zaterdagavond en team banana's bleek ook dit plan te hebben. Al snel zaten we met de hele groep samen onder de tenten en werd het een uitermate gezellige en geslaagde avond.
 
Het verschil blijkt direct tijdens de 2e race. Daar waar Patrick het hele weekend rondetijden van 1.54 rijdt, is hij nu een seconde per ronde sneller en rijdt hij tijden van 1.53 laag. Rondetijden die weer in de buurt van de snelle mannen van Saas GP (Sven Andries en Christoff Corten) kwamen. De 30.000 toeschouwers deze dag konden zien dat de mannen van SaaS GP als eerste wegreden. Eelco Sirag, At Reitsma en Co de Vet hadden ook een zeer goede start en Patrick kon aanhaken. Co de Vet maakte een stuurfout en Patrick profiteerde gelijk en passeerde hem. De goed rijdende At Reitsema werd door Patrick opgejaagd en At steeg boven zichzelf uit. Na een paar ronden had Patrick door waar At te verschalken was en in de 7e ronde passeerde Patrick hem dan ook bij het aanremmen van de snelle chicane. Vervolgens ging Patrick op jacht naar de dit weekend zeer sterk rijdende Eelco Sirag. Binnen enkele ronden had Patrick het gat van 5 seconden dicht gereden en besloot hij gelijk de aanval in te zetten. Bij het uitkomen van de Bianchi had Patrick veel snelheid meegenomen en kon hij vanuit de slipstream de auto naast Eelco zetten. Juist op dat moment werd een gele vlag gezwaaid en iedereen gemaand rechts te blijven. In de chicane hing een enorme rookwolk als gevolg van brand in de auto van Derdaele. Deze Ultima GT had zijn uitlaat verloren en de hitte had het binnenwerk van de Ultima in vuur en vlam gezet.
In de daarop volgende ronde kon Patrick door deze situatie, ondanks dat hij sneller was dan Eelco niet passeren. Een 4e plaats in deze 2e wedstrijd was dan ook het resultaat, direct na Eelco Sirag die voor de 2e maal als 3e eindigde dit weekend. Zeer verdiend voor Eelco.
 
Het was een bijzonder geslaagd weekend en het uitstapje is zeker voor herhaling vatbaar.
 
Uitslag Westfield klasse:
1 Oracle Cars *
2 Sven Andries
3 Christoff Corten
4 Eelco Sirag
5 Patrick Boxem
6 At Reitsma
 
Dit is ook de tussenstand in het kampioenschap.
* Oracle Cars (met diverse rijders) rijdt niet conform de specificaties van de Westfield Cup. Deze auto beschikt over een motor met 40pk meer vermogen, rijdt op slicks en heeft een lager wagenhoogte.

Contactgegevens


St. BA-MOTORSPORT
Wilhelminastraat 45
8331 ME Steenwijk

E: info@ba-motorsport.nl
W: www.ba-motorsport.nl

Partners